Aktualności
Najpiękniejszy dworzec na Podkarpaciu
Oddano do użytkowania długo oczekiwaną inwestycję związaną z rewitalizacją linii kolejowej na odcinku numer 71 z Rzeszowa przez Kolbuszową – Ocice – Skarżysko-Kamienna.
W tym celu w dniu 9 czerwca br. na kolbuszowskiej stacji PKP odbyło się spotkanie z udziałem m.in.: Posła Ziemi Kolbuszowskiej Zbigniewa Chmielowca, Posła na Sejm RP Stanisława Ożoga, Wicemarszałka Województwa Podkarpackiego Bogdana Rzońcy, Naczelnego Dyrektora PKP Linie Kolejowe oddział w Krakowie Włodzimierza Żmudy, Dyrektora ds. Produkcji Przedsiębiorstwa Robót Komunalnych Henryka Niemczyka, Przedstawicieli PKP Linie Kolejowe oddział w Rzeszowie oraz Burmistrza Głogowa Młp. Kazimierza Rokita, Burmistrza Nowej Dęby Wiesława Ordona i Burmistrza Kolbuszowej Jana Zuby.
Wtorkowe spotkanie zostało zorganizowane przez PKP w Krakowie przy udziale Oddziału Rzeszowskiego. Celem spotkania było pomimo tego, że pociąg kursuje oficjalne oddanie do użytku linii Rzeszów-Kolbuszowa wraz z peronem i przejściem podziemnym.
W 2008 roku Podkarpacki Urząd Marszałkowski oraz Polskie Linie Kolejowe zleciły studium wykonalności, które zostały zrealizowane w 2009 roku. W studium określone były parametry dotyczące prędkości na trasie pomiędzy Rzeszowem a Skarżysko-Kamienna. Ruch pociągów od Rzeszowa do Ocic może odbywać się z prędkością 160km/h natomiast z Ocic do Skarżyska - 120km/h.
W roku 2006, kiedy rozpoczął się remont linii kolejowej w budżecie państwa na ten cel było 10 mln zł, w 2007 – 49 mln zł, w 2008 - 67 mln zł. Do tej pory w ciągu trzech lat zostało zainwestowanych 129 mln zł. plus środki tegoroczne.
W chwili obecnej dzięki usilnym staraniom naszego posła Zbigniewa Chmielowca, który wspólnie z posłami Janem Tomaką i Zbigniewem Rynasiewiczem czynią zabiegi, aby w następnym roku w budżecie państwa znalazła się kwota na to zadanie w wysokości 100 mln zł. Jest to suma uzgodniona z kolejarzami, którą można wydać tak, aby perspektywa oddania od użytku całej linii zbliżała się w marę szybko do końca.
Mamy nadzieję, że w roku 2013 będziemy mogli tą linią kolejową już jeździć do Warszawy.